Personvern og informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse når du besøker våre nettsider. Det brukes også informasjonskapsler for analyse av trafikk på nettsiden. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson.

Les mer om informasjonskaplser

Ikke helt fornøyd med konverteringen på nettsiden?

Årsaken kan ligge i at nettsiden ikke har samme kvaliteten som en selger, selv om nettsiden er satt til å gjøre selgerens jobb.

Et illustrasjonsbilde som illustrerer at noen sufer på nett.

Det at bedriftseiere ikke sitter på salgskunnskaper er ikke noe nytt fenomen.

Ikke har det vært et problem frem til nå heller fordi dette ble tidligere løst ved å ansette selgere.

Utfordringen i dag er at i dagens digitale tidsalder er selgeren ofte erstattet med en nettside eller nettbutikk.

Eller at selgeren først kommer på banen når den potensielle kunden har gitt fra seg kontaktinfo på nettsiden.

Utfordringen er at mange av dem som designer disse nettsidene og nettbutikken, hvor den potensielle kunden får sitt første møte med bedriften din, heller ikke har salgskunnskap, noe som gjør at mange mulige kunder aldri legger igjen noe kontaktinfo som selgeren kan ta tak i, eller sluttfører kjøpet i nettbutikken din.

Noe som kan føre til at bedriftseiere sitter igjen med et dårligere resultater enn før digitaliseringen, selv om moderniseringen og automatiseringen skulle gjøre livet enklere og rimeligere.

Dere må fortsatt aktivt selge uavhengig av salgskanal

Mange bedriftseiere har ikke tatt innover seg at de fortsatt må aktivt selge, selv om mye av salgsprosessen nå skjer automatisk på nett.

Dette fører til at mange nettsider og nettbutikker ikke er tilstrekkelig selgende.

Resultatet er at bedriftene kaster bort store summer på å sende betalt trafikk til dårlig utformede nettsider.

Det er viktig å forstå at menneskene som handler på nett er de samme som tidligere handlet i butikker. Det finnes ingen egne nettbutikkmennesker.

Det betyr at de samme følelsene og behovene må tilfredsstilles i den digitale salgsprosessen som ved fysiske salg.

Bedriftseiere bør derfor sørge for at deres nettsider og nettbutikker gjør den jobben som selgerne tidligere gjorde ansikt til ansikt med kunden.

For å oppnå dette må bedriftene:

  • Lage nettsider som adresserer kundens problem og presenterer en troverdig løsning.
  • Ha en handlingsplan som detaljert beskriver hvordan de skal flytte mulige kunder fra interesserte til betalende kunder.
  • Skape tillit, slik at kundene liker, kjenner og stoler på bedriften.
  • Sette søkelys på hva kunden får igjen ved å handle hos dem, og sørge for at problemet løses på en tilfredsstillende måte.
     

Hvis du som bedriftseier ønsker hjelp til å optimalisere nettsiden din for salg, kan vi i Kundefabrikken bistå deg

La oss starte med noe helt gratis:

Book en gratis strategisamtale hvor vi ser nærmere på hvordan vi kan hjelpe deg på best mulig måte.

Ta kontakt med oss i dag ved å klikke på denne lenken for å sikre at din bedrift får mest mulig ut av den digitale tidsalderen.

 

 

Kontakt oss Kontakt oss
Universelt utformet nettsidefra vår samarbeidspartner Digitalt Byrå