Personvern og informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse når du besøker våre nettsider. Det brukes også informasjonskapsler for analyse av trafikk på nettsiden. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson.

Les mer om informasjonskaplser

Synlighet og tillitt – øker salget

De to viktigste faktorene innenfor salg er synlighet og tillittsskapning. Høres innlysende ut, men som selger og digital markedsfører så er det her jeg ser det syndes mest. Her er hva dere må passe på.

Et bilde som viser noen som skrur opp mengden nettsidetrafikk ved å vri på en bryter.

 

Skal dere øke salget deres må dere være synlig for mulige kunder der de befinner seg i det digitale landskapet når de er i en kjøps- eller vurderingsfase, og dere må fremstå som den leverandøren som best kan løse kundens utfordringer.

Synlighet

Det å være synlig for potensielle kunder i det rette øyeblikket er kanskje den enkleste delen av disse to faktorene ved at det er så mange ulike digitale måter å komme i kontakt med potensielle kunder på.

  • Dere kan annonsere ved hjelp av Google Ads eller Facebook
  • Dere kan sørge for at dere kommer høyt opp i organisk søk på Google (SEO)
  • Dere kan være aktive på Facebook, Instagram og TikTok hvis målgruppen deres er aktive på de kanalene
  • Dere kan være aktive på LinkedIn (Mest aktuelt hvis dere selger produkter eller tjenester mot proffmarkedet – B2B)
  • Dere kan bygge dere en e-postliste (nyhetsbrev) og holde potensielle og eksisterende kunder varm på den måten
  • Dere kan ha en egen YouTube-kanal hvor dere gir tips og råd – YouTube er verdens nest største søkemotor i seg selv
     

For å nevne noen metoder og kanaler

Bygge tillitt

Det å bygge opp tillittsfaktoren mellom dere og potensielle kunder er en litt mer krevende og langsiktig jobb.
Her er det mange ulike elementer som går inn i hverandre og utfyller hverandre, men den røde tråden er å sørge for å bygge opp under "know, like and trust"-faktoren.

Her er en liten knippe ting dere må ha søkelys på i dette arbeidet:

  • Oppfordre fornøyde kunder til å dele sine erfaringer
  • Svare på og ta tak i negative anmeldelser
  • Levere relevant og informativt innhold for å tiltrekke og beholde kunder gjennom de kanalene hvor målgruppen søker informasjon
  • Vise bedriftens menneskelige side gjennom historiefortelling og personlige forbindelser
  • Fremheve bedriftens verdier og engasjement for samfunnsansvar
  • Engasjere seg med kunder og potensielle kunder på sosiale medier
  • Bruke e-postmarkedsføring og automatisert markedsføring for målrettet kommunikasjon
  • Implementere live chat og chatbots for sanntidsstøtte og assistanse
  • Sikre nettsikkerhet og databeskyttelse
  • Utvikle klare personvernpolicyer og være GDPR-kompatibel
  • Vise tillitsmerker og sertifiseringer

Dess flere av disse enkeltelementene dere klarer å beherske, dess større tillitt får kundene til at dere er akkurat den leverandøren som best vil oppfylle de ønsker og krav kunden har.

Hvis dere ønsker hjelp på dette området står vi klar til å ta en uforpliktende prat med dere når det måtte passe dere.
 

Kontakt oss via kontaktskjema ved å klikke på denne setningen
eller be om å bli oppringt ved å klikke på den grønne knaggen som du finner på høyre side.
 

Kontakt oss Kontakt oss
Universelt utformet nettsidefra vår samarbeidspartner Digitalt Byrå